Jump to content

NHLGAMER SÄNKA SKEPP


Recommended Posts

Som ni kan se i chatterboxen så planerar finnarna att åka båt tillsammans med destination Sverige alt. Estland. (Förmodligen en hel del alkohol inplanerat också)
Skaparen bakom tråden nämner att han vill samla ihop folk från NHLGamer men väljer även att framföra sin önskan på finska, så jag tolkar det som att NHLgamer är "finskt" enligt honom, må så vara. 

Därav, blir ju vi svenskar lottlösa. Men vad kan man då göra för att ta del av denna otroligt fina invite, oinbjudet? JO, jag tycker att vi helt enkelt prejjar dem halvvägs över östersjön, och vi gör det vi svenskar är jäkligt bra på - vi spelar SÄNKA SKEPP, vi sänker båten (vi skapar en landskamp av det hela, och vi går precis som i hockeyn, ut från kampen som segrare.) 

Oavsett om den här "alkoholbåten" väljer Sverige eller Estland som destination, så har vi ett bra utgångsläge för anfall om vi inledningsvis grupperar oss hemma hos Foppatofflan på Gotland. 
Dvs, foppa står för logi, och det jag behöver hjälp med är en båt, samt någon med skepparexamen. HUR ligger det till hos våra svenska kamrater där ute? Är det någon som sitter på en fin båt, flotte motsvarande? 

Vi är ju en hel del svenska lag, spridda över divisionerna.
I Elite har vi NOR, NOS, 112, Synergy och NL.
I PRO hittar vi blandannat Falun Coal Miners, Lavetten, DEAD END KINGS och FFR.
I Lite har vi ju grabbarna från det gamla gardet i NNb, och säkert en hel del lag jag glömt. 

Och i dessa lag finns det ju otroligt många egenskaper och färdigheter för att lyckas. 

ni som sett filmen "Captain Philips" - Det behövs inte många personer för att ta över ett helt fartyg. Och nu är det ju ett fartyg fullt med finnar också. 

------------------------

Alt.2

Men om det finns individer som tycker att det låter alldeles för våldsamt för deras smak, så kan jag också tänka mig att bli full, någonstans. 

Maise i 112 är ju en erkänt duktig Grabbarna-grus besökare, Kev från Unknown är en annan. Är det inte på tiden att vi super till det och slår ihjäl varandra på riktigt? 

Alt.3 

Vi möter upp den finländska båten i Stockholm, och glitchar bort den finska communityn i stockholms innerstad. 

---------------------

Ordet är fritt, idébajsa. 



** ADMINS - Delete all messages in finnish ** Thank you. 
Puss och kram 


 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@Pelle3000 - kan du tänka dig att slåss? Du blir den vi skickar över först, var min tanke. 
@Guscharov - Styr du skutan? 
@Volano - Du hoppar över som person nummer 2, och lurar i finnarna att vi är från Danmark. 
@Tommy_TS - tar du med vikingaskölden? 
 KAN FFR fixa med Ramona? 

Nephenzy, Isindar - jag betalar Haligax alkoholnota, bara ni får med honom. 

SUPREMSKI? Ansluter du från den polska fronten? 

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Då ska vi se hur många taggar man minns och kan få in här xD NOR och Lav verkar redan vara på bollen och FFR, NL, DEK samt Lite har jag för dålig koll på tyvärr, men:

FCM:

@iscojr94 @PatzyDrake @LastMandalorian @Onecorner95 @Meeertz @minokin

SYN:

@Norpee @Egyptologen @Pelle3000 @Supremski @berbaboon17 @DUNZA @Gustafsson7

112:

@pnordetun @JaikenK @Bjono 

NOS:

@cHIIMEERa @Rullstolskalas @Floor17 @ma0niii @MajLeN-Gaming

 

Link to comment
Share on other sites

Detta låter briljant! Svamp, eftersom vi båda bor i Nässjö skulle vi ju kunna träffas och planera/fixa ammunition. Det finns en kille som bor vid Södra torget där man kan köpa hembränt, dock går ryktena att vi kan köpa handgranater och liknande där också. Skulle det önskas kan jag vara den som ni kastar in först, ingen i Lavetten gillar mig ändå. Alternativt att vi kastar över Zalaz först, dock är han ju finne så han kanske byter sida...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@esdor hälsar att han gärna kommenterar detta event om det är möjligt med en livestream. 

@Zalaz påstår att hans extrema bakfylla inte kommer att klinga bra tillsammans med ett gungande skepp. 

@IsakTuvesson har lovat att sänka ”alla jävla finnar” som står i hans väg. 

@Edhoolm97 är känd för att hantera båtar på ett bra sätt. 

@Ludvig aka Bortalaget kan agera ”rolig fast jättetråkig göteborgare”

Sist men inte minst - @chavelski som får den ack så viktiga rollen som översättare. 

Edited by KattenJansson97
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Privacy Policy